fbpx

אבא אבן 2

הרצליה, 4672501

077-957-7298

מענה טלפוני 24/7

א׳ עד ה׳: 17:00 - 9:30

צילום באולפן גם בשעות הלילה

הפקת סרט הסברה

מה הוא סרט הסברה?

בעולמנו המאוד תקשורתי וויראלי, לרעיון של הפקת סרט הסברה, בדרך כלל יש שתי תפיסות דרכן אנחנו תופסים את הסרט, או שהסרט נועד לגייס אותנו לאיזו מטרה מסוימת, פוליטית או כספית, או שהוא נועד להסביר לנו למה עלינו לשלול דעה אחת ולתמוך בדעה אחרת. אך זו רק תפיסה אחת של סרטי הסברה, כפי שנראה מיד, יש לסרטי הסברה כמה רבדים.

על מנת להבין אילו רבדים יש לסרטי הסברה וכיצד אנחנו אמורים להביא אותם לידי ביטוי בסרט שלנו, חשוב להבין תחילה, מה הרעיון של סרט הסברה. ובכן, סרט הסברה מציג שני רעיונות, הראשון, לשווק ולקדם מוצר, שירות או עמדה מסוימת. מרבית סרטי הסברה כיום הם כאלה, זה בא לידי ביטוי בעולם הפוליטי, התרבותי, העסקי, החינוכי ועוד. הרעיון השני הוא, דומה לסרטי הדרכה. הסרט נועד להסביר תהליך או משמעות של דבר מסוים, כשהמטרה שלו היא לגרום לנו להבין כיצד עושים דבר מסוים. למעשה, אין זה שונה מהפקת סרטי הדרכה או סרטוני בטיחות, רק בתהליכים יותר מילוליים ופחות מעשיים.

צרו איתנו קשר עכשיו

מדוע הפקת סרט הסברה הוא חשוב בשביל להציג עמדה?

היתרון של סרט הסברה הוא,מלבד הויזואליות שלו והיכולת להשתמש בכלים אומנותיים שונים, שלא יכולים לבוא לידי ביטוי בסיסמא או בפוסטר פרסום, הוא בכך שלצד המשמעות היכולת שלנו להסביר את עצמנו, אנחנו יכולים לגייס את הקהל, נגד הצד השני.

יש הטוענים שהטכניקה הטובה ביותר להפקת סרט הסברה, היא דרך הניגוד, דרך השלילה. כלומר יצירת אנטי כלפי הצד השני (קמפיין נגטיבי). לשם כך עלינו להציג את המידע שברשותנו, הן המידע שעומד לצידנו והן זה שפועל נגד הצד השני, בצורה יעילה, פשוטה ותמציתית. כמו כן עלינו ליצור מצב שאנשים ירצו לראות את סרט ההסברה שאנחנו מפיקים, לשם כך עלינו ליצור באז מסוים סביבו.

בשביל ליצור את הבאז, עלינו להציג את הסרט בכל המקומות האפשריים, החל מעריכת כנסים ייחודים, תקשורת אלקטרונית, רשתות חברתיות ועוד. ככל שנציג אותו יותר, המסר יחלחל יותר. סרט הסברה טוב, הוא כזה שלא רק מגיע לקהל רחב, אלא גם משפיע עליו. ההשפעה יכולה להיות מבחינת שינוי העמדות של הקהל, גיוס כספים, תמיכה בצעדים שלנו, התגייסות לעבודה עבורנו ועוד.

לסיום, אם אתם מחפשים סטודיו להפקת סרט הסברה, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם הצוות של cutaway. הצוות ישמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה ולעזור לכם להפיק סרט הסברה שיתאים לצרכים שלכם.

מוזמנים לקרוא בנוסף: סטודיו להפקת סרטים