fbpx

אבא אבן 2

הרצליה, 4672501

077-957-7298

מענה טלפוני 24/7

א׳ עד ה׳: 17:00 - 9:30

צילום באולפן גם בשעות הלילה

מה לקופירייטר ולהפקת סרטים?

נכון, אמנם קופירייטר לא מפיק סרטים אבל הוא בהחלט בורג חשוב בתחום הפקת סרטים.

כי רק קופירייטר מנוסה ידע לייצר רעיון גדול ועל בסיסו לכתוב תסריט מעולה שיתורגם להפקת סרטון – סרט תדמית… סרט הדרכה… סרט הסברה… – קליט, מעניין, מרתק ומניב תוצאות מצויינות.

אולי נתחיל בהסבר קצר מה זה בכלל קופירייטר. רבים משתמשים במילה אבל מעטים יודעים מה עומד מאחוריה. כדי שיהיה קל לזכור ולהבין – קופירייטר הוא בעצם רעיונאי. כן נכון, לכולם יש רעיונות חלקם אפילו מצויינים אבל במקרה הזה אנחנו מדברים על רעיונאי אדם הפועל במסגרת משרד פרסום או כעצמאי ומייצר רעיונות בתחום הפרסום רעיונות שהוא עצמו אחראי לתרגמם לטקסטים כמו: טקסט למודעה, לתשדיר רדיו, לתסריט כמו גם כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט.

צרו איתנו קשר עכשיו

 


נו… מתחיל להתחבר לך הקשר בין קופירייטר להפקת סרטים?

גברים מקלידים כן אבל…לא לגמרי? טוב, אז הנה ההסבר. בעצם, לפני שקופירייטר כותב ולו גם מילה אחת, ולא חשוב אם מדובר במודעה לעיתון, שלט חוצות, תשדיר רדיו או תסריט… הוא לומד ללמוד ולהכיר את הקהל אליו הסרט אמור לפנות, מה מעניין את הקהל, מאפייני ההתנהגות שלו, השפה שהקהל מדבר (לועזית… עברית… גבוהה… עממית… רוויית סלאנג… אקדמאית…), מאפייני הכנסה והשכלה – ובשלוש מילים – ה-DNA של הצרכן.
להבנת נתוני הפילוח והמאפיינים מצטרפים גורמים כמו מה מגרה את קהל היעד, מה מושך את תשומת ליבו, מה מתועלות המוצר או השירות עונות וממלאות את צרכי, מאוויי, שאיפות כמיהות קהל היעד (תועלות שצריך להטמיע בתסריט כדי שאחרי צפייתו יובן למה המוצר או השירות טובים וראויים לרכישה), ועוד ועוד נתונים על בסיסם ייכתב התסריט.

ועכשיו…
עכשיו יושב הקופירייטר, מכניס את מוחו להילוך חמישי במציאת הרעיון שיהווה את עמוד השדרה של התסריט ואשר עליו אפשר “להלביש” את המסרים השיווקיים, הפרסומיים עד שיוצא מתחת לידיו תסריט שמהווה בעצם את הבסיס לסרט. בדיוק כמו תווים ליצירה מוזיקלית כך מילות התסריט לכל סרטון וסרט.

לפרטים נוספים, לייעוץ והזמנות כל שעליך לעשות הוא ליצור עימנו עכשיו קשר: 072-215-7740 

אם כך, קופירייטר הוא גאון, נכון?

שאלה מצויינת ויש לה כמה תשובות.
ראשית פירגון למקצוע. זה היופי שמקצוע כמו קופירייטר, כל יום הוא צריך להיות מומחה בתחום אחר. פעם בתעשיית היין כי עליו לכתוב תסריט או לפרסם יין חדש שיצא לשוק, פעם במכוניות כי דגם חדש הגיע לארץ, פעם בביטוח כי זה הלקוח שצריך לפרסם, פעם בבנייה כי יש פרוייקט מגורים חדש שצריך לשווק וכך הלאה.
ובהמשך לתשובה זו הנה לכאורה תשובה סותרת. לא חשוב מה המוצר או השירות ולא משנה באיזה תחום מדובר, יש דברים שקופירייטר צריך להיות מומחה בהם כי הם נכונים לכל סוג של פנייה, כתיבה, פירסום, ושיווק: קופירייטר מנוסה צריך לדעת לפני הכל מאפייני התנהגות צרכנים, איך המוח האנושי קולט מסרים, מה מניע את היצור המורכב והמיוחד הזה שנקרא צרכן – רגש או הגיון –  מה צרכנים אוהבים, מה הם שונאים, מה מושך את תשומת ליבם.

והתשובה השלישית – קופירייטר טוב לא צריך להבין בכל תחום ומוצר או שירות כמו לדעת לדלות מהלקוח שרוצה סרטון או מסע פירסום, מהמתחרים, מפרסומים מקבילים את המיוחד והייחודי שבמוצר (usp – unique selling point), התועלות שהוא מספק ובעיקר להפגיש בין התועלות לבין צרכי וכמיהות קהל היעד.

אז בעצם כל קופירייטר יכול לכתוב תסריטים?

בגדול התשובה היא כן. יחד עם זאת, כדי להשלים את התמונה, כדי לכתוב תסריט מעולה קופירייטר צריך להכיר גם את תחום הקולנוע. שיטות צילום, טכניקות, אפקטים מיוחדים,  עריכת סרטים, קריינים, עלויות של כל דבר, הכל כדי לנצל את הכלים הקולנועיים על הצד הטוב ביותר, בהתאם לתקציב, לוחות הזמנים ויכולות החברה להפקת סרטים.

אלה הם הקופירייטרים שאנחנו מעסיקים ב-cutaway. כאלה ששוחים היטב בעולם הפקת סרטים, תסריטאות, רעיונאות, טקסטים, מאפייני צרכנים וכדומה. הכל כדי שהסרט שלך יניב את התוצאות להן ציפית על הצד הטוב ביותר.