fbpx

אבא אבן 2

הרצליה, 4672501

077-957-7298

מענה טלפוני 24/7

א׳ עד ה׳: 17:00 - 9:30

צילום באולפן גם בשעות הלילה

מדוע צריך מוזיקה בסרטון שלנו?

כבר בתחילת המאה ה-20 מוזיקה החלה להשתלב כחלק בלתי נפרד בתשדירי רדיו כג´ינגלים מסחריים ומאז היא הכרח בכל תשדיר, סרטון תדמית וכדומה.

גם מבלי שנרצה, מוזיקה תמיד משחקת תפקיד חשוב בראשינו. אנו חיים בעולם בו למדיה יש השפעה רבה עלינו והיא מקיפה אותנו כמעט בכל רגע נתון. למוזיקה תפקיד חשוב של העצמת והעברת רגש לצופה בתשדירי פרסומות, סרטים, תוכניות הצגות ועוד. כשיש סצנה עצובה, הפסנתר נוגע ברוך בסולם מינורי (קטן) אשר לפי השפה המוזיקלית מסמן עצבות, לעומת זאת סצנות שמחות ומלאות הרפתקאות מלוות בגיטרה אקוסטית שמחה שפורטת בקצביות בסולם המג´ורי (גדול ושמח בשפה מוזיקלית). לעיתים המוזיקה נעימה ושקטה ובגלל ההשתלבות הכול כך טבעית שלה כמעט שלא מבחינים בה. תפקידה של המוזיקה המלווה סצנות שונות היא להמחיש ולהטמיע בנו את כוונות הבמאי והסיפור הכולל. המוזיקה מחברת אותנו הצופים בעוצמה רבה יותר לסיפור המסופר וכאשר הצופה מתרגש החוויה נחרטת עמוק יותר בראשו ובליבו.

צרו איתנו קשר עכשיו

כתוב את הכותרת כאן

הסרטון הבא מדגים כיצד המוזיקה ללא מלל, תוך כדי הצגת ספקטרום נרחב של רגשות בסצנות השונות, גורמת לצופה להתחבר כל פעם לרגש אחר. המוזיקה הולכת בעקבות סערת הרגשות אותה הבמאי החליט להציג. לדוגמא הקלק כאן בפרסומת של חברת ביטוח. בזכות צלילי האפקטים (סאונד אפקט´ס בשפה מקצועית) המלווים אותו הוא נטמע עמוק בדרמתיות של הצגת הטקסט ואירועי הסאונד שלו. ובסופו של דבר, הג´ינגל הכל כך מוכר שלהם בישראל שכמעט כל אדם בארץ מכיר אותו, וכך, גם יודע את מספר הטלפון בע”פ בזמן הצורך. לדוגמא הקלק כאן
דוגמאות לכמה פרסומות המלוות מוזיקההתהליכים בבחירת המוזיקה לסרטון:

לבחירת רצועת מוזיקה לסרטון יש מספר שלבים:

  • יש להחליט תחילה איזה רגש ואיזו אווירה תרצו לייצר אצל הצופה. המוזיקה התלווה את הסרטון תשמש ככלי עזר מרכזי שיביא את הצופה לחוות רגש מסוים בעוצמה חזקה ביותר. אותה תחושה שתיצרב אצל הצופה תגרום לו להתחבר אל סיפורכם או במקרים אחרים לרצות לרכוש את המוצר.
  • בוחרים את הקצביות הרצויה בשיר, למשל קצביות מהירה תסמל התפתחות ותיצור אדרנלין אצל הצופה, לעומת זאת, קצביות מתונה תשרה בצופה תחושת שלווה.
  • עליכם לבחור האם תרצו בזמר או זמרת לסרטון. יש לציין שאם המלל בסרטון מועבר ע”י קריין (לא בשירה עצמה) או ע”י מלל של שחקן והוא עם עדיפות עליונה אז יש לשמור על מנגינה בלבד שלא תעלה על הקריין. במידה והשירה מתנגשת עם המלל, ישנם פתרונות יצירתיים. למשל עיבוד בו יש מלל חשוב, תוכל להתנגן רק מוזיקה, ובקטע המרגש בלי המלל יתנגן הפזמון עם שירה.

לאחר שעניתם על שאלות אלה, מתחילה העבודה עם המפיק המוזיקלי. מתחילים לנגן מספר רצועות עד שאתם מרגישים שמצאתם כיוון למוזיקה ושישנה הבנה ביניכם.

תהליכי ההקלטה והעריכה:

לאחר שהמפיק המוזיקלי ואתם הגעתם להבנה בנוגע לכיוון המוזיקה אותה תרצו בסרטון, המפיק המוזיקלי ממשיך להתקדם בתהליך תוך כדי פיקוח שלכם ופגישות לבדיקת תוצרי הביניים (במידה ותרצו, הינכם יכולים להיות נוכחים בהקלטות חשובות). המפיק מכין מספר סקיצות בהתאם לתקציבכם ובהתאם להתפתחות סרטון הוידיאו. לאחר מספר ימי עבודה תקבלו מהמפיק את הסקיצות בכדי שתוכלו לאשר המשך עבודה במידה ואהבתם או לתקן את רצועת השמע במידה ותרצו לערוך שינויים. יש לכוון את המפיק בפירוט לסגנון שאתם חפצים בו על מנת שתהיו מרוצים מהתוצר הסופי. חשוב לציין שכל סקיצה עולה כסף ולכן חשוב להגיע להבנה עם המפיק לגבי המוזיקה כדי למנוע טעויות (לרוב, מפיק מוזיקלי מגיע כבר אחרי הסקיצה השנייה לתוצאה הרצויה ומשם ישנם רק מסר תיקונים קטנים, כמו למשל הורדה של צליל מסוים או קטע נגינה קצרצר). לאחר שרצועת השמע מוכנה ומאושרת על ידכם, כל שנותר הוא לבקש מהמפיק את השיר בקובץ WAV  כדי שתוכלו למסור אותו לעורך הוידיאו. יש לבדוק שהכול מתוזמן נכון, תחילתה וסופה של המוזיקה ושאר אלמנטים המותאמים לתמונות ספציפיות.

במה נוכל עוד להיעזר עם רצועת המוזיקה שלנו מלבד סרטון הוידיאו ?

לאחר שהסרטון שוחרר למדיה והמון אנשים צפו בו, המוזיקה שלו הפכה לסימן היכר של המוצר/ החברה. כעת תוכלו להשתמש במוזיקה גם למערכת ניתוב שיחות (צלילי ההמתנה שברקע), לקישוטים בכל מני פרסומות קטנות בבאנרים שבאתרי אינטרנט ובכלל לסרטוני תדמית של החברה שלכם, באירועי חסות גדולים ועוד.   כותב המאמר: רובי פאייר – מלחין ומפיק מוזיקלי,  www.wix.com/robyfayer/robyfayer

גם מבלי שנרצה, מוזיקה תמיד משחקת תפקיד חשוב בראשינו. אנו חיים בעולם בו למדיה יש השפעה רבה עלינו והיא מקיפה אותנו כמעט בכל רגע נתון. למוזיקה תפקיד חשוב של העצמת והעברת רגש לצופה בתשדירי פרסומות, סרטים, תוכניות הצגות ועוד. כשיש סצנה עצובה, הפסנתר נוגע ברוך בסולם מינורי (קטן) אשר לפי השפה המוזיקלית מסמן עצבות, לעומת זאת סצנות שמחות ומלאות הרפתקאות מלוות בגיטרה אקוסטית שמחה שפורטת בקצביות בסולם המג´ורי (גדול ושמח בשפה מוזיקלית). לעיתים המוזיקה נעימה ושקטה ובגלל ההשתלבות הכול כך טבעית שלה כמעט שלא מבחינים בה. תפקידה של המוזיקה המלווה סצנות שונות היא להמחיש ולהטמיע בנו את כוונות הבמאי והסיפור הכולל. המוזיקה מחברת אותנו הצופים בעוצמה רבה יותר לסיפור המסופר וכאשר הצופה מתרגש החוויה נחרטת עמוק יותר בראשו ובליבו.

לפרטים נוספים, לייעוץ והזמנות

072-215-7740 [email protected]

הסרטון הבא מדגים כיצד המוזיקה ללא מלל, תוך כדי הצגת ספקטרום נרחב של רגשות בסצנות השונות, גורמת לצופה להתחבר כל פעם לרגש אחר. המוזיקה הולכת בעקבות סערת הרגשות אותה הבמאי החליט להציג. לדוגמא הקלק כאן בפרסומת של חברת ביטוח. בזכות צלילי האפקטים (סאונד אפקט´ס בשפה מקצועית) המלווים אותו הוא נטמע עמוק בדרמתיות של הצגת הטקסט ואירועי הסאונד שלו. ובסופו של דבר, הג´ינגל הכל כך מוכר שלהם בישראל שכמעט כל אדם בארץ מכיר אותו, וכך, גם יודע את מספר הטלפון בע”פ בזמן הצורך. לדוגמא הקלק כאן
דוגמאות לכמה פרסומות המלוות מוזיקההתהליכים בבחירת המוזיקה לסרטון:

לבחירת רצועת מוזיקה לסרטון יש מספר שלבים:

  • יש להחליט תחילה איזה רגש ואיזו אווירה תרצו לייצר אצל הצופה. המוזיקה התלווה את הסרטון תשמש ככלי עזר מרכזי שיביא את הצופה לחוות רגש מסוים בעוצמה חזקה ביותר. אותה תחושה שתיצרב אצל הצופה תגרום לו להתחבר אל סיפורכם או במקרים אחרים לרצות לרכוש את המוצר.
  • בוחרים את הקצביות הרצויה בשיר, למשל קצביות מהירה תסמל התפתחות ותיצור אדרנלין אצל הצופה, לעומת זאת, קצביות מתונה תשרה בצופה תחושת שלווה.
  • עליכם לבחור האם תרצו בזמר או זמרת לסרטון. יש לציין שאם המלל בסרטון מועבר ע”י קריין (לא בשירה עצמה) או ע”י מלל של שחקן והוא עם עדיפות עליונה אז יש לשמור על מנגינה בלבד שלא תעלה על הקריין. במידה והשירה מתנגשת עם המלל, ישנם פתרונות יצירתיים. למשל עיבוד בו יש מלל חשוב, תוכל להתנגן רק מוזיקה, ובקטע המרגש בלי המלל יתנגן הפזמון עם שירה.

לאחר שעניתם על שאלות אלה, מתחילה העבודה עם המפיק המוזיקלי. מתחילים לנגן מספר רצועות עד שאתם מרגישים שמצאתם כיוון למוזיקה ושישנה הבנה ביניכם.

תהליכי ההקלטה והעריכה:

לאחר שהמפיק המוזיקלי ואתם הגעתם להבנה בנוגע לכיוון המוזיקה אותה תרצו בסרטון, המפיק המוזיקלי ממשיך להתקדם בתהליך תוך כדי פיקוח שלכם ופגישות לבדיקת תוצרי הביניים (במידה ותרצו, הינכם יכולים להיות נוכחים בהקלטות חשובות). המפיק מכין מספר סקיצות בהתאם לתקציבכם ובהתאם להתפתחות סרטון הוידיאו. לאחר מספר ימי עבודה תקבלו מהמפיק את הסקיצות בכדי שתוכלו לאשר המשך עבודה במידה ואהבתם או לתקן את רצועת השמע במידה ותרצו לערוך שינויים. יש לכוון את המפיק בפירוט לסגנון שאתם חפצים בו על מנת שתהיו מרוצים מהתוצר הסופי. חשוב לציין שכל סקיצה עולה כסף ולכן חשוב להגיע להבנה עם המפיק לגבי המוזיקה כדי למנוע טעויות (לרוב, מפיק מוזיקלי מגיע כבר אחרי הסקיצה השנייה לתוצאה הרצויה ומשם ישנם רק מסר תיקונים קטנים, כמו למשל הורדה של צליל מסוים או קטע נגינה קצרצר). לאחר שרצועת השמע מוכנה ומאושרת על ידכם, כל שנותר הוא לבקש מהמפיק את השיר בקובץ WAV  כדי שתוכלו למסור אותו לעורך הוידיאו. יש לבדוק שהכול מתוזמן נכון, תחילתה וסופה של המוזיקה ושאר אלמנטים המותאמים לתמונות ספציפיות.

במה נוכל עוד להיעזר עם רצועת המוזיקה שלנו מלבד סרטון הוידיאו ?

לאחר שהסרטון שוחרר למדיה והמון אנשים צפו בו, המוזיקה שלו הפכה לסימן היכר של המוצר/ החברה. כעת תוכלו להשתמש במוזיקה גם למערכת ניתוב שיחות (צלילי ההמתנה שברקע), לקישוטים בכל מני פרסומות קטנות בבאנרים שבאתרי אינטרנט ובכלל לסרטוני תדמית של החברה שלכם, באירועי חסות גדולים ועוד.   כותב המאמר: רובי פאייר – מלחין ומפיק מוזיקלי,  www.wix.com/robyfayer/robyfayer